Vis enkelt innlegg
Gammel 27-02-07, 10:54   #105
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hunder i barnehagegarderoben - ok?

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Frykt og fobier kan være irrasjonelt. Jeg er veldig redd store hunder som ser "skumle" ut. Som Angelique sier, man står der og utskiller adrenalin som jeg har lært at hunder reagerer på. Hvis jeg hadde fått en stor rottweiler opp i fjeset i den trange garderoben vet jeg faktisk ikke hvordan jeg hadde reagert. Kanskje jeg hadde vært helt rolig, men en irrasjonell og ugunstig reaksjon kunne også kommet. F.eks snublet og stupt ut døren i vill panikk. Jeg kan bare forestille meg hvordan barn som er redde ville ha reagert. Det er ikke riktig å tvinge et redd barn oppi en hilsesituasjon med en stor hund i en trang, folksom garderobe helt uventet og ikke forberedt. Slik kurerer man ikke fobi.

Jeg sier ikke (og undervurderer ikke) frykter og fobier, men denne frykten sitter hos en selv, det er dermed ikke sagt at alle hunder er farlige og ustabile.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat