Vis enkelt innlegg
Gammel 01-02-11, 08:19   #91
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om tidlig ultralyd og dette med sykdommer man kan finne der

Opprinnelig lagt inn av Mindy Macready, her.

Men er det alltid en abort i uke 23? Når skal man sette grensen for når man forsøker å redde liv? Jeg vet om et barn, født i uke 23, som lever i beste velgående. På tross av at legene definerte det som en abort og ikke gjorde noe som helst for å redde ungen før etter 18 timer (da det gikk opp for dem at ungen enda levde).

Jeg synes det er vanskelig. Veldig vanskelig.

Men da snakker vi for tidlig fødsel, og det er noe ganske annet. Som Katta sier, er det uaktuelt å igangsette en fødsel i uke 22 eller 23 hvis man ikke vet med sikkerhet at barnet uansett ikke vil overleve utenfor livmoren. Jeg er usikker på hvilke typer diagnoser dette kan dreie seg om, men antar at det for eksempel er aktuelt når fosteret mangler et sentralt organ, som hjernen.

For min del synes jeg det er uproblematisk, fra et etisk ståsted (ikke et empatisk) å avslutte svangerskapet da.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat