Vis enkelt innlegg
Gammel 01-02-11, 19:40   #447
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

5 uker ferie ja. Ellers kommer evt avspasering på toppen. Jeg prøver nå å få brukt avspaseringa fortløpende, for min erfaring er at dersom man får for mye så er det vanskelig å få brukt den opp, Jeg hadde sikkert 10-12 timer til gode hos min forrige arbeidsgiver.

Sånn ellers så må man gjerne finne andre måter å organisere planlegging på, så lenge man samtidig ivaretar det behovet man har for å kunne være samlet alle sammen. Jeg har jobbet i mange forskjellige barnehager og det er ingen tvil om at de med best arbeidsmiljø har vært de plassene hvor man har brukt tid på bl.a personalsamarbeid, finne felles verdier osv. Dette får man kun gjort dersom hele personalgruppen har mulighet til å sitte sammen.
Om denne planleggingen skjer på en kveld eller en lørdag er forsåvidt hipp som happ for meg, så lenge jeg faktisk får betalt for det. For meg ville det jo faktisk være enklere å skaffe barnevakt på planleggingsdager dersom disse ble lagt til en kveld, eller ei helg. Jeg får nemlig ikke fri på disse dagene uansett, og jeg er alene med 2 barnehagebarn.