Vis enkelt innlegg
Gammel 01-02-11, 20:49   #21
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.174
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Denne bør dere lese, om mobbing. Lærer Bjørndals metode.

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Tja. I denne spesifikke historien var det "Else" som hadde vondt i magen og ikke orket å komme på skolen. Det var mobberne som var utslagsgivende for dette. Da vil jeg absolutt mene at førsteprioritet er å sørge for at det blir velkjent at mobbing ikke er godtatt av samfunnet (klassen), så alle elever faktisk kommer på skolen.

Ja, selvfølgelig er det mange triste historier som ligger bak at enkeltindivider mobber. Allikevel er det ikke greit å mobbe, og jeg må helt ærlig si at jeg gir fullstendig beng i om noen som gjør hverdagen så kjip for andre får seg en smekk for selvfølelsen fordi noen sier i fra til de at det ikke er kult å oppføre seg som en drittsekk.

Men det går vel an å ha to tanker i hodet samtidig? Jeg mener selvsagt heller ikke at det er greit å mobbe, og jeg synes det er et riktig og viktig poeng at de som ikke sier noe bør ansvarliggjøres. Men det løser ikke problemet med bakgrunnen for mobbingen, og jeg synes at dette også er noe som skolen og samfunnet har interesse av å løse opp i. Helst før mobberne har blitt 14 år og har fått drittsekk-stempelet på seg, kanskje for resten av livet.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat