Vis enkelt innlegg
Gammel 05-02-11, 17:21   #14
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ny vaskemaskin, hva er viktig?

Jeg er heller ikke fornøyd med Miele, så ikke gå i fellen og tro at Miele er det eneste saliggjørende!

For meg teller kapasiteten mest. Jeg vasker sjelden, men mye, og da er det greit å få stappet mest mulig i maskinen om gangen. Jeg har 6 kg nå og synes det er for lite. Ville nok sett etter maskin med 8 kg.

Ellers er 1600 omdreininger minimum. Gjerne mer. Jeg hadde 1800 på vår forrige (AEGs toppmodell) og ja, det er merkbar forskjell på restfuktighet på 1600 og 1800 omdreininger også. Jeg har 1600 nå og savner stadig de nesten tørre klærne fra gamlemaskina.

Ellers er strømforbruk viktig for meg.

Av programmer er det kjekt med en tast for å velge kortversjon av normalprogrammer. Det er spesielt greit hvis man av en eller annen grunn ikke har helt full maskin. Kjekt også med et hurtigprogram og et greit skylleprogram til regnklær. Et godt ullprogram er også en selvfølge.

Jeg bruker aldri utsatt oppstart lenger (selv om jeg har det), så det er ikke viktig for min del.

Vi hadde AEGs toppmodell tidligere og var veldig godt fornøyd med den. Dessverre holdt den bare 4 år. Vi fikk velge oss ny maskin på garanti når AEG'n røk og jeg var fast bestemt på å gå for ny AEG, men endte opp med Miele fordi det var lang leveringstid på den AEG maskina vi ville ha. Jeg er ikke i tvil om at AEG sin maskin var en bedre maskin for vårt behov enn Miele-maskina.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat