Vis enkelt innlegg
Gammel 09-02-11, 09:08   #12
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Urovekkende info om HPV-vaksinen

Opprinnelig lagt inn av Venhild, her.

Oki, du legger ved tall på hvor mange som har fått vaksinen, men ikke noe om dens virkninger.

Noe som er helt i tråd med kildekritikken på den nettsiden du henviser til.

Sitat:

La meg forsøke å vise mine bekymringer vedrørende vaksinen:

Kjente bivirkninger av Gardasil:
"Svært vanlige (over 1 av 10 pasienter), bivirkninger på injeksjonsstedet inkluderer: smerte, hevelse, og rødme. Det ble dessuten sett feber.
Vanlig (mer enn 1 av 100 pasienter), bivirkninger på injeksjonsstedet inkluderer: blåmerke, kløe.
Svært sjeldne (mindre enn 1 av 10 000 pasienter), pustevansker (bronkospasme) er rapportert.
Sjelden (færre enn 1av 1000 pasienter), elveblest (urticaria).
Bivirkninger som er rapportert under markedsført bruk omfatter:
Svimmelhet, kvalme og oppkast er også rapportert.
Besvimelse er rapportert. Selv om slike besvimelseshendelser er uvanlige, skal pasienter observeres i 15 minutter etter at de mottar HPV-vaksinen.
Allergiske reaksjoner som kan omfatte pustevansker, hvesende pust (bronkospasme), elveblest og utslett er rapportert. Noen av disse reaksjonene har vært alvorlige.
Som med andre vaksiner, har det blitt rapportert bivirkninger ved generelt bruk. Disse er blant andre: hovne kjertler (hals, armhule, lyske), Guillain-Barré-syndrom (muskelsvakhet, unormale fornemmelser, kribling i armer, ben og overkropp), samt hodepine.

Og ikke en eneste av disse bivirkningene kan sies å være like farlige som livmorhalskreft, og det er jo det som er hele poenget. Hvem bryr seg om jenta får feber, hevelse i armen eller om så elveblest, hvis det kan forhindre at hun dør av kreft senere.

Sitat:

Jeg vet ikke om en eneste jente som fortjener å bli utsatt for denne risikoen, men jeg er kanskje ikke forretningsorientert nok?

Risiko for hva da? Elveblest? Kriblinger?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat