Vis enkelt innlegg
Gammel 09-02-11, 10:22   #103
Venhild
Nybegynner

Medlem siden: Feb 2011
Venhild bør skjerpe seg
Standard

Sv: Urovekkende info om HPV-vaksinen

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Venhild: jeg må si jeg skjønner meg ikke på folk som deg. Greit nok at man ikke er vant til kildekritikk, men du må da klikke på linkene som blir oppgitt som kilde for å se om det stemmer. Feks står det på siden du linket til at den
"er dedisert til de 11 norske jentene som foreløpig har fått liv og helse ødelagt av HPV-vaksinen" men om du sjekker linkene så finner du at det står

De elleve alvorlige bivirkningene som er rapportert ved bruk av Gardasil, er for det meste tilfeller der jentene ble lagt inn på sykehus på grunn av sine reaksjoner (besvimelse, kramper eller allergi). Det er rapportert ett tilfelle av meningoencefalitt (betennelse i hjernen) med status epilepticus (gjentatte epileptiske anfall med lenger varighet). Jenta hadde fått Gardasil og en annen vaksine flere måneder før hendelsen, og det er vurdert som lite sannsynlig at det er sammenheng mellom vaksinen og hendelsen. Det er også rapportert om en jente som opplevde forbigående tap av en del av synsfeltet på det ene øyet. Dette er et sjeldent fenomen, som muligens kan ha sammenheng med vaksinering, men en eventuell årsakssammenheng er usikker. I alle de alvorlige tilfellene er pasientene i bedring eller er helt friske igjen ved rapporteringstidspunktet.

Synes du ikke at artikkelen du lenker til overdriver og er hysterisk i tonen ut fra dette? Jeg kan gjennomgå den mer nøye, men da vil jeg ha et ærlig svar: ønsker du å få saklig tilbakemelding eller har du bestemt deg for hva du tror på uansett?

Jeg har aldri bestemt meg for å tro noe som helst, jeg anskaffer meg den informasjonen som foreligger, setter den sammen så den danner et større bilde og gjør meg opp en mening, selv om jeg må endre en tidligere mening

Når det kommer til det at FHI eller Legemiddelverket hevder at vaksinen/(legemiddelet) ikke kan settes i sammenheng med bivirkningene så ser jeg selvfølgelig det i sammenheng med de andre opplysningene jeg har om disse institusjonene. FHI og Legemiddelverket er først og fremst salgsbedrifter, det vet vi blant annet med bakgrunn i at FHI ikke vil oppgi sine regnskaper av konkurransemessige hensyn, slik de sa til avisen Vårt Land. Se også her, hvor FHI motsier seg selv med tanke på et annet
annet vaksineforsøk her i landet var trygt eller ikke.

(Kilde:

(Kilde: youtube.com)
)

Så ja, jeg er kildekritisk.

Det var igrunn ingenting annet enn saklige tilbakemeldinger jeg ønsket meg da jeg startet denne tråden i går. Jeg synes at alle landets jenter er verdt en skikkelig grundig og åpen debatt om dette forsøket.

Venhild.
PS! Her er historien til noen andre norske tenåringer som var med i et vaksineforsøk:

(Kilde:

)

(Kilde:

)

(Kilde:

)

(Kilde:

)