Sv: Hva trenger en symaskinamatør?
Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.
Janime Easy Jeans. Rnkel, mekanisk,har knapphullssøm og er driftssikker. Nirges mest kjøpte, sier reklamen. Jeg er veldig fornøyd.
Om en putter inn enkelte O i stedet for I i dette (Janome. Norges) så signerer jeg. (Ja, også Enkel da)
Jeg har denne, jeg er amatør, men jeg liker den godt. Den har alt jeg trenger til basic sying, og er sterk nok til at min mor fint kan bruke den til å sy inn og ut bunaden min (jeg bedriver stadige endringer i denne grunnet mine ønsker om å bruke den i barnedåp etter å ha født et barn, så forsvinner "ammepuppene" til neste års 17. mai, men så er jeg visst gravid igjen, så jeg må ha den ut igjen.. men inn igjen neste år...) med flere lag ull uten problemer.
Mamma har sydd i 35 år, og maskinen hennes er akkurat så gammel. (Nja, hun har vel sydd lenger enn det, men altså da på sin mors maskin i så fall) Og hun er misunnelig på meg, som har min. (Hun trenger og fortjener en ny.) Likevel er min enkel nok til at jeg klarer å beherske den. Den har ikke ti tusen mønstersømmer, men den har alt jeg trenger. Og den funker utmerket.
Selv om det ikke er så ofte jeg drar den frem, så er det greit å vite at uansett hva jeg trenger den til, så funker den.
I dag sydde jeg enkel sikk-sakk for kanten på tynt bomullsstoff jeg skal lage sengetøy til lillejenta av. Om et par mnd kommer mamma til å sy 4 lag ull, pluss for, og den drar det like lett. Mamma er imponert. Og jeg er fornøyd