Sv: Urovekkende info om HPV-vaksinen
Opprinnelig lagt inn av Venhild, her.
Det som gjør størst inntrykk på meg, er at jeg her møter så mange foreldre som er mer opptatt av å fjåse og fjase enn av å sette seg skikkelig inn i denne saken som i værstefall kan ødelegge livet og helsen til deres døtre. I beste fall kan vaksinen antas å være årsaken til at din datter ikke har fått livmorhalskreft i løpet av de neste 30 årene. Men å være sikre på at vaksinen er årsaken til at man ikke fikk kreft kan vel vanskelig la seg bevise?
Jeg har en datter som er født i -95, hennes årskull får ikke HPV-vaksinen automatisk slik som neste årskull gjør. Jeg har satt meg grundig nok inn i vaksinasjonsprogrammet som inkluderer HPV til å spandere vaksinen på henne nå i vår. Regnestykket tilsier at det er flere fordeler enn ulemper ved å vaksinere henne, all den tid eventuelle bivirkningene ikke er mer alvorlige enn de er, og det er godt dokumentert.
Hvorfor tar du ikke til deg argumentasjonen og informasjonen du blir gitt her? Du bare fjaser fakta bort med å hevde at det hele er, satt på spissen, et ondskapsfullt plott for å ødelegge tenåringsjenters liv for at legemiddelindustrien skal tjene mer penger. Hva er egentlig din agenda her? Hvem er du, har du mer inngående kjennskap til bivirkninger av vaksinasjonsprogrammet enn brukere her inne som er både leger, forskere og farmasøyter? Spytt ut, hva er du egentlig ute etter å oppnå? Er hovedsaken å overbevise oss andre, eller tar du til deg kunnskap andre her har delt med deg, og bruker nyervervet lærdom til å revurdere ditt standpunkt?