Vis enkelt innlegg
Gammel 11-02-11, 12:35   #15
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem har ansvar for klesvasken hjemme?

Opprinnelig lagt inn av tiddelibom, her.

En slags spinoff av vaskesjakt-tråden, siden det der kom opp hvem som er ansvarlig.
Hos oss er det meg. Jeg tror jeg tar 98% av klesvask, bretting og rydding av klær.

Slik har det blitt her også. Før vi fikk barn var det jevnere fordelt, men nå har det blitt til at jeg vasker, bretter og rydder mine og barnas klær. Mannens klær brettes, men han får i det minste rydde dem sjøl. Jeg kjøper også minst 90 % av klærne til barna. Stryking er et praktisk talt ikke-eksisterende felt etter at mannen begynte å levere skjortene sine til vaskeri. (Han strøk dem sjøl tidligere, noe annet skulle tatt seg ut.)

Det skal sies at klesvask kanskje er den husarbeidsformen jeg liker best (og konkurransen fra andre former er alt annet enn skarp ).

Mannen går som oftest ut med søpla og skal i teorien måke snø.