Vis enkelt innlegg
Gammel 28-02-07, 14:18   #3
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg trenger en oppskrift på en lettvint og god tomatsuppe

Hah! Jeg kan!

15 tomater eller 2 bokser hermetiske tomater
2 ss olivenolje
1 liten løk, finhakket
1 hvitløksfedd, finhakket
1 ss rødvinseddik
1 l grønnsaks- eller hønsekraft (buljong funker fint for meg)
1/2 ts salt
pepper

Flå tomatene hvis du ikke bruker hermetiske (jeg synes hermetiske er like bra, i alle fall på denne årstiden). Varm oljen i kjelen, fres løk og hvitløk mykt (men ikke brent ). Ha i tomater, kraft og eddik, rør godt. La småkoke i 20 minutter (litt mer hvis du vil ha den tykkere).

Noe som er utrolig digg er basilikumolje på toppen:

Blad av 1 basilikumplante, hakket
~1 dl olivenolje
1/4 ts salt
litt pepper

Kjør i food processor/blender til det blir en tykk saus, smak til med salt og pepper. Legg på toppen av suppen i hver skål og rør bittelitt så det ligger som en "fartsstripe".

Selv jeg imponerer med denne.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat