Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen
Opprinnelig lagt inn av Esme, her.
Men om jeg mente at alle barn står i fare for at de kan bli kortvokste eller få dårlig sans for humor om de tar MMR-vaksine, men at jeg tar inn over meg hvor alvorlig disse sykdommene er, og konkluderer med at det er fint at man har et vaksineprogram som de fleste følger, så er det jo greit.
Koko-het er ikke en dikotom variabel, det er jo en glidende overgang fra Koko City til Sanityville.

Eksempelet er sært. Siden jeg pleier å være så lat at jeg bare tar de rådene du kommer med og ikke tenker stort mer over det. :lillesøsterkompleks: 
Men sånn ellers - om noen serverte en liste over bivirkninger som er påvist eller sannsynliggjort i en eller annen seriøs vitenskapelig grad så er det forsåvidt grei skuring. Det er jo utvilsomt bivirkninger ved en del vaksiner.
Dersom noen insisterer på å fortsette å fortelle om en bivirkning som vitenskapelig er bevist at faktisk ikke er der så mener jeg det ikke er like greit. Pesten knytter jo utvilsomt sammen en tråd med autisme og MMR - som faktisk ikke har noen tråd mellom seg. Og det er ikke greit. Om Pesten skrev at eldstebarnet reagerte så heftig på den vaksinen at jeg ikke tør vaksinere de andre - greit nok. Men akkurat det å komme med en bivirkning som ikke er med er ikke greit.
Synes jeg da.
|