Vis enkelt innlegg
Gammel 17-02-11, 07:58   #572
Pesten
Bør lage seg en tittel selv

Pesten sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg er nysgjerrig på om du mener MMR var årsak til autismen eller om du bare mener at han reagerte på den og ville fått autisme likevel altså.

Here it comes:

Storebror ble født til termin etter et svangerskap som forløp normalt. Han var 3800 gram, 51 cm og scorte 10 på abgartesten.
Jeg ammet til han var 10 mnd og han var en rolig baby som sov mye i begynnelsen. Jeg og naboen fikk baby samtidig og koste oss masse i permisjonen. Gutta fulgte utviklingen til hverandre og siden prinsen var min første (naboens nr2) så var jeg litt på vakt. Heldigvis bablet gogutten min mye og var aktiv på gulvet og i lek. Rundt 15 mnds alderen fikk han MMR og etter ca 10 dager fikk han røde prikker m/ feber. Dette er visst vanlig ifølge helsesøster og jeg slår meg til ro med dette. Etter 3 dager med feber blir gutten min stille som en østers og det han har lært seg av språk stopper helt opp. Han prater ikke og kommer bare med mange snåle skrikelyder som om han har vondt men ingen tårer. Han trekker seg vekk fra oss voksne og naboer reagerer da han som 17 mnd hyler fordi han nekter å gå inn på lekeplassen. Vi flytter alle leker opp i stuen for at han skal være der vi er men viser helt plutselig ikke interesse for noe. Ikke oss voksne en gang. Han som likte kos og sitte på fanget vil virkelig ikke være i samme rom som oss. Så det mange 17-18 åringer gjør, det gjorde gutten som 17-18 mnd.

Alle som ble kjent med storebror som baby kjente ikke igjen denne veslevoksne fyren som dukket opp rundt 15-16 mnd og helsesøster blir også litt bekymret da jeg var innom helsestasjonen men sier at vi ikke må sammenligne med nabogutten og at vi må slappe av. Språket kommer det.
Men etter nye 6 mnd så er jeg ganske fortvilet da gutten min sin eneste interesse er å gå opp/ned trapper.

Dette er en lang historie så tror jeg slutter her. Noe skjedde iallefall etter vaksinen ble satt og tom helsesøster måtte inrømme det etter lengre tid. Hun kunne bare ikke forstå at det skulle være noe galt med storebror som fulgte alle alders milepæler opp igjennom fram til MMR.

Sist redigert av Pesten : 18-02-11 kl 10:52.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat