Vis enkelt innlegg
Gammel 17-02-11, 14:31   #13
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billund - hvor bor man?

Brannvernsregler i feriehus kan jeg ikke noe om, men jeg har bodd i dansk studentblokk, og der var regelen slik at dersom det bare var to etasjer i blokka - som det var i min blokk - behøvde man ikke brannklokker, ei heller rømningsveier, da man fint kunne hoppe ut av vinduet ved brann.

Takk og lov sov jeg ikke hjemme den natta det faktisk brant i blokka, men jeg hadde lånt ut rommet mitt til en kompis, som satt og skalv som et ospelau en hel søndag, da han hadde blitt vekt mitt på svarte natta av frenetisk banking på døra: "kom deg ut, det brenner!"

Logisk - jepp. Brannklokker trengs altså ikke i danske studentblokker dersom det bare er to etasjer.

(Dette var 1995, så jeg får inderlig håpe loven er endret siden den gang. Og alle vi som bodde i blokka, spleiset på røykvarslere til korridorene etter brannen...)

Digresjon, men pytt.

Det går vel uansett an å maile Lalandia og spørre om det er ok at en 9. person - et barn - overnatter i foreldrenes seng. Da blir det jo oppgitt at det er 9. personer i hytta, og slik vet de nøyaktig antall gjester ved en evt. brannsituasjon.

(Har sjøl jobbet på et lite B&B, og vi hadde tomannsrom, men lot ofte en tredje overnatte på flatseng, dersom kunder ønsket dette.)