Vis enkelt innlegg
Gammel 19-02-11, 18:18   #2
ORG
Aktiv

Medlem siden: Dec 2009
ORG har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Storebror trenger arbeidslys ved pulten sin

Den helt stilriktige arbeidslampen til disse skatollene var en lampetype som het FL (har hørt navnet skal stå for Flemming Larsen) skrivebordslampe. Det er noen år siden jeg sist så den i salg i Norge, men den selger godt i Danmark også i dag, blant annet fordi den både har et typisk dansk tidløst design og gir godt lys, noe danskene, som jo sparer det som kan spares når det gjelder strøm, er veldig opptatt av. Lampetypen finner du her: http://www.ide.dk/tilbehør/belysning...slampe+1343097. Det var hvitt og svart (helst hvitt) som ble brukt, FL-skrivebordslampene i knallfarger kom 10 år etter at disse skatollene begynte å bli umoderne.

Jeg kan ikke forestille meg hvor du kan få tak i en slik lampe i Norge i dag, men kan det være en tanke å enten kjøpe i Danmark eller bestille fra Danmark? IDE er Danmarks svar på Bohus eller Møbelringen og finnes i alle store byer - Hjørring (hovedveien mot Fredrikshavn), Ålborg (like ved Bilka), Århus (Viby, Ringvejen), København (Gl Kongevej og Brøndby), for å ta de lettest tilgjengelige for nordmenn. Er det vanskelig, hva med å kontakte f eks Hjørringavdelingen (00 45 88 18 32 00) for å forhøre seg om forsendelse? Men problemet da er jo + 250-300 kr i porto + tollbehandlingsgebyr + norsk mva - og den danske kan ikke fratrekkes i butikken, for kjøpet er under 300 danske kroner.

ORG er ikke aktiv   Svar med sitat