Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen
Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.
Jeg forstår ikke hvorfor man ønsker å dele den opp. Hvorfor mener du det å dele opp vaksinen skal hjelpe for noe som helst, Pesten?
MMR-vaksinen er en felles vaksine som gir beskyttelse mot meslinger, kusma og røde hunder. Såvidt jeg vet, er forskning som er gjort på denne vaksinen, gjort på at barnet blir vaksinert mot alle tre sykdommene samtidig. Følgelig aner man ikke hvordan et barn vil reagere på å få disse tre vaksinene hver for seg. Det har man forsket lite på.
Jeg antar at fordelen man ser for seg, er at kroppen da kun trenger å hanskes med én vaksine av gangen? Jeg har ikke hørt noe om at det at kroppen jobber med å opparbeide seg antistoffer mot mer enn ett virus av gangen skal føre til autisme. Er det noen som har hørt slikt? For jeg forstår virkelig ikke hvilken fordel det ellers skal være å gi tre vaksiner istedenfor én?
?
Jeg lurte også på dette tidligere i tråden, og fikk en litt oppklarende prikk tilsendt: Fordi det er en misstanke om at kombinasjonen av de tre gir litt for heavy reaksjon for de som er sårbare for bi virkningene.
Ikke mye tekst om emnet, men likevel litt oppklarende. Kjenner jeg gjerne vill lært mer.