Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen
Nå har pesten skrevet rett ut at hun mener mmr gir autisme. Noe som faktisk ikke stemmer siden det ikke er overrepresentasjon av autisme blant de vaksinerte. Jeg synes det er direkte ufint å hevde noe slikt mot bedre vitende. Pestens personlige historie er hennes egen og hun har all rett til å gjengi det hun har opplevd. Men det er ikke sånn at hun tilfeldigvis er observert i sin situasjon også har dette påvirket andre. Hun hadde vært på fp i superkort tid før hennes mening om mmr-vaksinen var kjent og alle som ønsket å imøtegå henne i en diskusjon for sikkerhets skyld på forhånd ble avfeid med blablabla-smileyen og hva har du.
Hun har i lang tid hintet om og om igjen om neeei, jeg tror ikke vaksinen gir autisme, for så å si at joda, vaksinen gir faktisk autisme. Til slutt har hun altså sagt rett ut at etter hennes mening gir mmr-vaksinen autisme.
Til tross for at dette altså er en av mulige bivirkninger som er undersøkt i større grad nettopp på grunn av slike påstander - og tilbakevist innholdet i.
Jeg kan i høyden strekke meg til å si at autisme som er tilstedeværende allerede kan ha en tendens til å vise seg tydelig dersom man får en reaksjon - feks etter vaksinen. Men det er ikke slik at man ikke ville fått symptomer på autisme eller ikke blitt syk uten vaksinen - man ville uansett snart fått det påvist.
Tallmaterialet kan ikke sies å utelukke en slik sammenheng såvidt jeg forstår. Men om vaksinen påvirket stort annet enn en teoretisk mulighet for en meget kort tidsforskyvelse av sykdommens påvisning så ville dette mest sannsynlig vist seg når man undersøker forekomst av autisme hos vaksinerte kontra ikke-vaksinerte.
Det Pesten ser ut til å ikke bry seg en damned shit om er de sykdommene mmr-vaksinen beskytter mot. Det er påpekt ganske mange ganger i denne tråden at folk er lettskremte på vaksiner og at det skal lite til før folk dropper dem. Det å slenge rundt skremselspropaganda slik som dette med det samme man entrer et nytt miljø er samvittighetsløs.
Jeg forstår det slik at dette er en bekjent av flere eller ihvertfall noen høyt respekterte brukere her inne og har virkelig forsøkt å lese det som sies med briller av at det er en bekjent av noen jeg uten å blunke ville stole på i det meste, men det hjelper ikke altså.
|