Vis enkelt innlegg
Gammel 20-02-11, 10:45   #677
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Som vel er det jeg skrev - at man mener kroppen bare takler å hanskes med én og én vaksine om gangen. Men hvorfor tror man det? Har man sett noe lignende i andre sammenhenger? For eksempel at de som har blitt utsatt for forkjølelse og vannkopper samtidig er mer utsatt for autisme? Jeg forstår at man tror kombinasjonen blir for tøff for immunforsvaret, men jeg lurer litt på hvorfor man tror dette.

Har man tenkt nøye gjennom dette, og tatt hensyn til alle omstendigheter? At man vanligvis ikke gir vaksinene hver for seg, og derfor ikke har forsket på dette? For alt vi vet kan det være at MMR-vaksinen gir ekstra god beskyttelse fordi noen mekanismer i kroppen jobber bedre sammen når de trigges av forskjellige virus samtidig. Vi vet rett og slett ikke, ettersom det ikke er forsket på én og én vaksine, men på å gi disse tre samlet. Følgelig kan det være mer skummelt å gi hver vaksine for seg, enn å gi dem samlet.

Og, som sagt. Hvis man er bekymret for alt annet som følger med i vaksinevæsken, så triples dette ved å gi tre forskjellige vaksiner.

Nettopp. Det er dette jeg gjerne skulle hatt litt mer informasjon om. For det må da blitt forsket på?