Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen
Opprinnelig lagt inn av rine, her.
Kan man ut fra dette dra en konklusjon om at vaksine ikke utløser autisme hos noen barn? Kan autisme utløses av flere ting, og vaksine kan være en av dem? Jeg bare spør, fordi jeg ikke kan se at "det er ikke overrepresentasjon av autisme blant de vaksinerte" kan brukes til å motbevise Pestens påstand.
Men det er jo det som det handler om, man vet ikke om akkurat ett barn fikk autisme av MMR-vaksinen eller tomatsuppe eller demoner eller hva.
Men det man bør kunne gjøre om man er rimelig oppegående er å finne ut om dette gjelder på gruppenivå. Jeg har all verdens pragmatisme til overs for Pesten. Og synes det er enorm forskjell på noen som tror at barnet deres fikk MMR av vaksinen og ikke vaksinere søsknene, til noen som går til misjonering for at andre ikke skal ha vaksine.
Jeg synes man skal ha rett på å bli behandlet pent ut fra den triste historien hennes, men hun har ikke dermed carte blanche til å spre propaganda som er feil og skadelig. Som Katta (vidunderlige dame) sa, man kan ikke godta at barn skal få meslingeencephalitt fordi utsagn som Pesten kommer med skal få stå uimotsagt.