Vis enkelt innlegg
Gammel 20-02-11, 13:42   #711
lillamamma
Aktiv
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 152
lillamamma har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Vi tok den tidligere (10-11 mnd) fordi vi skulle til Afrika (til et høyrisikoområde for meslinger, stappa fullt av rike engelske steiner-tilhengere) på ferie. Da måtte vi ta den en gang til, fordi de ikke kunne garantere at en så liten unge utviklet nok antistoffer. Kanskje det hadde noe med ammingen å gjøre også? Jeg husker ikke helt... Men lille skatt fikk ihvertfall MMR to ganger.

Første min fikk den til et senere tidspunkt fordi jeg var veldig påvirket/skremt av all autismesnakket. Jeg var i tillegg nokså ung, og var den første i venneflokken til å få barn og ta stilling til slikt og helsesøster var heller ikke en god veileder og informasjonskanal.

Nr. 2 fikk vaksina da hun var 11 mnd fordi vi skulle flytte utenlands. Hun ble steindårlig med infeksjonssymptomer i tre uker og inn og ut av legekontor/legevakt. Jeg tør derfor ikke å tenke på hvor syk hun ville blitt hvis hun hadde blitt smittet med selve sykdommen.

Hun måtte også få en dose til etter et halvt år, lurer på om det hadde noe med amminga å gjøre ja?

Nr. 3 skal få den til 15 mnd alder.

__________________
2005 2007 2011
lillamamma er ikke aktiv   Svar med sitat