Vis enkelt innlegg
Gammel 20-02-11, 22:23   #746
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Tilbake til HPV-vaksinen, som det jo begynte med. Jeg diskuterte dette nettopp med en gynekolog, og hun hevdet helt bastant at den ikke var det minste omdiskutert i fagmiljøet. Altså blant gyn. Det fantes noen leger som hadde vært veldig kritiske, men de tilhørte da helt andre miljøer og hadde helt annen agenda. Det var jo interessant, i det minste. Hun vaksinerte for øvrig også mange gutter, siden de jo er sprederne av viruset, og sa at det hadde vist å minske risikoen for analkreft hos homser, der HPV-viruset også er en sterk faktor. Det hadde attpåtil vist god effekt på å bedre prognosen for de som allerede hadde påvist celleforandringer før de fikk vaksinen.

Eh. Er ikke denne påstanden litt søkt? At vaksinen ikke er det miste omdiskutert i fagmiljøet basert på denne ene gynekologens påstand?
Jeg har diskutert vaksinen med gynekologen min, som både er privatpraktiserende og som er lege på KK/HUS. I følge han er vaksinen omdiskutert i fagmiljøet både her i Norge og i utlandet. Han samabeider tett med en gynekolog i Finland som har forsket på HPV-viruset i årevis og også denne finske legen er skeptisk til vaksinen.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat