Vis enkelt innlegg
Gammel 21-02-11, 10:46   #40
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bursdagsgaver kjøpt på salg

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Poden får mye lego og bøker, og gir også nesten alltid bort slikt, og da er det alltid en viss sjanse for at mottageren har akkurat den boken eller legotingen fra før. Jeg er ikke sikker på hva "nøytrale ting som alltid faller i smak" innebærer, men jeg tenker jo at kanskje særlig om man kjøper noe som er midt i blinken, så er det en viss risiko for at vedkommende har dette fra før, eller at noen andre kjøper det samme.

Vanskeligheter med bytting er ulempen med å kjøpe på salg (eller å ha gavekasse generelt, siden mange av gavene gjerne blir liggende så lenge at de ikke kan byttes, uansett om de var kjøpt til full pris eller på salg). Jeg synes dog at fordelene med å kjøpe på salg/ha gavekasse langt overgår ulempene ved å ikke kunne bytte, så jeg velger å gjøre det uansett.

Jeg ser det uansett ikke som en plikt å sørge for at mottaker kan bytte gaven. Jeg legger selvsagt alltid ved byttelapp de gangene det er aktuelt, men jeg synes ikke det er "galt" å velge gaver som ikke kan byttes.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat