Sv: Ungdom og alkohol? Hva hadde du gjort?
Nå begynner mine jenter å bli så store at jeg får se om det jeg har gjort/ikke gjort har vært noe vits i.
Min eldste på 19 drikker ytterst sjeldent. Hun sier selv at hun er helt enig i det at jeg aldri har kjøpt noe til henne. Hun sier også at de som får hjemme, drikke det i tillegg til det de får av andre.
Ingen argumenter for å kjøpe til dem holder.
Søsteren hennes på 16 har visstnok spurt henne om å kjøpe til henne. Hun innrømmet at hun hadde kjøpt 4 rusbrus til henne en gang hun skulle på Halloweenfest med venner.
Argumentet hun hadde for å kjøpe til søsteren, og som hun sa til søsteren, var at hun skulle være hos dem (hun og samboeren) den helga, og at de skulle hente henne klokka halv ett. Hun skulle KUN drikke de 4 rusbrusene på den festen, ikke noe annet. Søsteren mente det var bedre enn om hun drakk sprit og ande ting hun da ville ha fått på festen. Og hadde ikke tenkt å "sladre" til meg.
Det var selvsagt ikke greit at hun drakk, men søsteren sa at hun ikke var naiv heller, og mente at dette var bedre. (Jeg fikk vite dette i etterkant)
Det endte med at da de hentet henne, var hun spydrita.
De tok henne med hjem og fortalte meg dette dagen etter. Det ble jaggu meg oppvask, ja!
"Aldri om jeg gjør det igjen, mamma!" Sa hun. (Hun som kjøpte til sin søster)
"Nei, du kunne jo ha prøvd!!!" Sa jeg, med mord i blikket. Til begge!
|