Sv: Er det bare meg eller ... Hund og barn
Opprinnelig lagt inn av Mazaro, her.
Godt at det er flere som er enig her. Ble så frustrert over de hodningene. For ordens skyld så skjedde historien med rottweileren på tidelig 90 tallet. Da var det fortsatt lov å binde hunden utenfor butikker. Nå gjør jeg det ikke lenger, mest fordi jeg har har erfart at det ikke er noen god ide. Må ha hunden under oppsyn hele tiden. Men det jeg reagerte vel så mye på, var at grunnen til at de ville ha golden, var at den kunne barna gjøre hva de ville med. Synes det var et meget dårlig utgangspunkt for anskaffelse av en hund.
Jeg visste faktisk ikke at det ikke lenger var lov til å binde hund utenfor butikk jeg da.. Men det har aldri vært noe tema heller. Hva om noen finner på at de skal erte/plage hunden ?? Og hunden forsvarer seg ?? Vi vet jo alle hvem som da får skylden for han klarer jo ikke å fortelle hva som egentlig skjedde. Naboungene synes det var veldig stas å erte hundene en sommer (som sto i luftegård), og da fikk jeg forklart dem at slik kunne de ikke gjøre fordi hunden kunne bli sint på dem. Mine unger er også begge oppdratt med at man ALDRI går bort til en fremmed hund uten å spørre eieren om de får lov å klappe den først.
Minstejenta har hatt to venninner som var veldig redde for hunder da vi flyttet inn her for 2 1/2 år siden. Men etter flere besøk og rolig tilnærming av hundene og etter også ha vist dem hvordan man skal hilse på hundene, så er det ikke noe problem lenger. Hundene lkan nå gå rundt bena til jentene uten noe som helst problem.
Burde vært obligatorisk at alle unger lærte seg at man ikke går bort til fremmede hunder, kommer inn bakfra på hunden og begynner å klappe ham osv...
|