Vis enkelt innlegg
Gammel 01-10-06, 20:32   #3
Cascaye
Miss Distriktsnorge

Cascaye sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Cascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: P-pille-paranoia

Opprinnelig lagt inn av AprilRyan, her.

Mange uønskede tenåringsgraviditeter vil jo bli et sosialt problem i et samfunn og kan igjen skape økte forskjeller blant folk. Jeg tror derfor det er snakk om å unngå et sosialt og økonomisk problem. Jeg skjønner jo at det er veldig viktig å drive forebyggende arbeid og at p-piller og annen hormon-prevensjon gir de beste resultatene. Jeg synes allikevel det er veldig problematisk når jeg for eksempel leser at de bivirkningene både jeg og mange andre har opplevd på pillen er myter og når legen min prøver å presse på meg minipillen. Slik jeg opplever det drives det altså en form for propaganda.
De effektene jeg frykter mest av p-pillene er ikke de umiddelbare bivirkningene. Jeg frykter for miljøet og langtidseffektene på mennesket og naturen. Jeg savner bedre informasjon og en objektiv debatt om dette i media.

Da skjønte jeg hva du mente med at det bunner i økonomi. Er forøvrig enig at en informativ og objektiv offentlig debatt hadde vært på sin plass.
Prioritere forskning på området også kanskje?

Cascaye er ikke aktiv   Svar med sitat