Vis enkelt innlegg
Gammel 01-03-11, 18:43   #3
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Skal dere være med på Coca Cola-boikott?

Jeg har aldri boikottet noe og når det gjelder sånne store konsern som coca cola eller nestle så tror jeg ikke at det nytter heller (det blir som en dråpe i havet).

Opprinnelig lagt inn av Mandino, her.

Jeg har forstått det slik at faren til den drapssiktede i Martine-saken er eneforsyner av Coca-Cola til Yemen, og at boikotten er for å presse Coca-cola til å revurdere avtalen de har med ham. Jeg boikotter en del varer og vet hvorfor jeg gjør det. Nestlè-produkter og Israelske varer kommer ikke inn i vårt hjem og jeg støtter gjerne boikotten av Coca-cola, skal bare lese meg litt ekstra opp først.

Blir det ikke veldig slitsomt å boikotte feks nestle? De eier eller har en fot med i det meste. Da må man hele tida sjekke da og virkelig sette seg inn i hva slags selskaper som eier hva? Jeg leste her på FP at Nestle faktisk eier en del av diplom is. Boikotter du dem også? Jeg spør fordi jeg lurer altså. Jeg vet om Nestles markedsføringsmetoder i fattige land og mener selv at dette er avskyelig, men har ikke tro på at de endrer seg om jeg slutter å kjøpe smarties og nesquick.

Jeg er så kjedelig at jeg kjøper det som jeg synes har grei kvalitet til den prisen jeg er villig til å betale. Mulig jeg er uansvarlig og navlebeskuende men sånn blir det nå bare.