Vis enkelt innlegg
Gammel 01-03-11, 19:29   #72
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lasagne. Hva gjør jeg feil?

Opprinnelig lagt inn av Smurfine79, her.

Men tomatsausen er da ganske umulig å gjøre tyntflytende med så lite væske? Eller er det noe jeg ikke har fått med meg der?

Kan noen forklare meg litt med teskje hvordan jeg skal klare å lage den gode bechamelsausen?

1. Den blir litt tjukk, men det lager man jo som man synes er best selv. Jeg liker at den er tjukk, koker godt inn, mye kjøtt og grønnsaker i. Men du kan veldig gjerne ha i mer væske hvis du vil.

2. Jeg lager det sånn: Smelt ganske mye smør, ha i ganske mye mel. Rør sammen. Spe med melk. Jeg brukte hele kartongen med melk. Hadde også i fløte. Muskat, salt og pepper. Original bechamel skal vel kanskje ikke ha ost i, men jeg har i masse revet ost av den typen jeg har liggende. Jeg hadde i minst 200 g norvegia og en svær neve parmesan. Da ble den både tykk (særlig etter å ha stått en stund) og smakte deilig.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat