Ville dere handlet brudekjole her?
Jeg skal være forlover i september, og for tiden så assisterer jeg den vordende brud med brudekjolevalg og -innkjøp. Vi har vært i salong og hun har funnet seg en favoritt, men den er svindyr. I dag forteller hun meg at hun har kommet over en nettside der man reklamerer for å sy kopier av kjente kjolemerker og -modeller, og at hun har snakket med innehaveren av nettstedet som har bekreftet at hun kan få sydd akkurat denne kjolen. Brudekjolene på siden selges jevnt over for 4500,-, og jeg forstår jo at det er fristende, all den tid originalen koster rundt 15k.
Nå er jeg skeptisk av natur og hører varselklokkene ringe - ser for meg scenarier som at kjolen aldri dukker opp og pengene er vekk (det er depositum/forhåndsbetaling), eller at kjolen sys i billige/dårlige stoffer med dårlige sømmer etc. og generelt sett fremstår som en billig kopi. Siden det er 10 ukers leveringstid og salongen hun har vært å prøvd originalkjolen i har enda lengre leveringstid så ser jeg også for meg megakrise om nettshoppingen mislykkes og hun kommer i tidsnød eller må finne en ny kjole i hui og hast.
Link til omtalt nettbutikk
Hva ville dere gjort? Har noen her erfaringer med denne butikken eller med å handle kopier av kjente kjolemodeller generelt? Hvordan kan jeg evt. sjekke om dette er humbug eller ei?
|