Vis enkelt innlegg
Gammel 03-03-11, 13:44   #1
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvorfor må japanske barneprogram ha så harde stemmer?

Det lurer jeg på og her i huset så er det ikke lov å se slike program. Beyblades og en del andre TV-programmer fra Japan har en samtaletone som vi voksne virkelig misliker. Dels så gir det sur stemning i hele rommet der TVen er på og i tillegg vil vi ikke at Herremannen skal oppfatte at det er en helt normal måte å snakke til hverandre på. Jeg husker at når jeg var barn så var det samme sak med japanske barneprogram. Jeg bodde i Italia i flere år og det ble det vist ganske mange forskjellige program fra Japan og alle hadde samme aggresive måte å snakke på.

Hvorfor er et slik? Er det bare en "feil" i dubbingen, dvs at det høres ut som om japansk er aggresivt, men at det egentlig ikke er det eller hva er saken?

Og ja, jeg er klar over at det finnes barneprogram som ikke er japanske som også har aggresive toner som Phineas and Ferbs.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat