Sv: Er det bare meg eller ... Hund og barn
Jeg tror at vi ville kunne løst problemet du snakker om Esme ved en setifikat ordning framfor et generelt forbud. Om en hadde fått til et setifikat krav for å få seg dyr, ville man fått luket ut mange useriøse hundeiere.
Det hadde vært en løsning jeg gjene ville hengt meg med på. Men forbud generelt synes jeg ikke om. Forbud vil ramme enkeltpersoner. .
Men jeg er helt med på at det er del som har hund og katt som ikke burde ha hatt det, som hverken har tid eller vilje til å sette seg inn i hva det kreves, og hvilket ansvar det er. Og de ødelegger så veldig for de som gjør sitt beste, for å ta vare på hunden og omgivelsene på en sikkelig måte.
Jeg må bare si at jeg er helt rystet over at du opplever at folk tar med seg hunder inn i hagen din. Det burde vært anmeldt. Ingen har noe i din hage å gjøre uten å ha vært invitert inn. Jeg hadde blitt så forbanna om noen tok seg inn i hagen vår med sin hund. Selv om jeg har hund selv, tillater jeg ikke at andre kommer inn med sin hund uten å spørre om lov først.
Det der har ikke med at de er hunde eiere å gjøre, men at de mangler totalt grunnleggende folkesikk.
Sist redigert av Mazaro : 07-03-11 kl 14:08.
|