Vis enkelt innlegg
Gammel 07-03-11, 20:30   #1
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det bare meg eller ... Hund og barn

Det er mer enn en katt som bruker blomsterbeddet vårt, altså. Vi vet ikke helt hvilke heller, eller hvem de tilhører. Ikke alle i alle fall. Vet noen.

Vi brukte noe greier som holdt dem vekke etter å ha tatt en skikkelig opprydding nedi der da vi flyttet inn. Det holdt... helt til vi fikk Knerten, og falt ut av stilen og ikke fulgte opp i noen uker, da orket vi ikke ta oppryddingen igjen før etter vinteren (da er de nemlig langt mindre udelikate å plukke opp...) vi har gjort sporadiske forsøk siden, men har ikke utholdenhet like lenge som kattene, åpenbart. At de vandrer på verandaen er mindre plagsomt (men den som tisset på vogna var plagsom, det krevde intens vassk å få den ren, selv om det ikke var på bagen)

Vi bor i et borettslag med rekkehus. Reglene her tillater et firbent husdyr pr husstand, man kan få innvilget to etter søknad. (søknaden for den første er en ren formalitet, men må søke altså) Da må vi akseptere at naboene har katt. Og de må akseptere at vi (i alle fall midlertidig) har hund. Som dog plager dem mindre enn kattene plager oss da.

Men den verandavandringen (som er det eneste som egentlig ikke plager meg så veldig, utover at heller ikke verandaen er en trygg plass å legge ungen for å sove ute, så jeg skal skaffe kattenett til denne, fant aldri det sist) tok egentlig slutt da hunden kom i hus da, i alle fall i sommertiden, når vi hadde verandadøren åpen, og hunden ruslet inn og ut etter eget ønske... og altså skremte katten et par ganger... (en gang hadde mannen, uvisst av hvilken grunn (men han liker katter, så det er vel derfor) løftet opp katten... og så kom altså huden... "Pappa har sommersår på seg" kunne Knerten fastslå. Masse sommersår på ermene, han hadde t-skjorte, men noen på magen og ryggen også, faktsik. Det ble mindre katter på verandaen av det, ja...

Men hun vokter ikke over blomsterbeddene mine... så jeg orker ikke plante i dem, der er noe løk vi plantet ned da vi hadde ryddet opp, og noen som sto fra før, sommerblomster planter jeg i krukker og verandakasser, for jeg orker ikke styre med å grave nedi der...