Sv: Hvordan sorterer dere klær?
Vi har et digert rom i kjelleren, som er viet til tøy. Tøyet til alle sammen, og for alle årstider. Alt av tekstiler nesten, fra håndklær til duker, puter, gardiner, sengetøy og hva har du.
Jeg er så lykkelig for at gutta mine er såpass jevnstore, at vi bruker en plastkasse til truser, og en til sokker. Det går på fellesen.
Videre har jeg et Elfa trådkurvstativ til ulltøy, hvor stillongser og gensere er i hver sin kurv, tykkere ulltøy i en kurv, fleece i en kurv osv.
Jeg har kjøpt rundstokk som er hengt opp langs en vegg, hvor jeg har hengt alt av yttertøy. Det meste gutta sitt.
Jeg har også en rundstikk til, som henger midt i rommet ca. for å dele av tørkeavdeling og klesavdeling. Der har jeg tøy som må henge. Pentøy, kjoler, skjorter osv.
På høyresiden har jeg tørkesnorer i taket, og flere tørkestativ.
På andre siden langs veggene har jeg Ivar hyllesystem fra Ikea, hvor sambo har en hylle, jeg har en hylle, og gutta har en hylle hver.
Videre har jeg ei type Expedithylle med 20 rom i eller hva det er, og der befinner det seg duker, puter, gardiner o. a da jeg liker å bytte på i forhold til farger.
Det er også to store klesskap i kjelleren, og der oppbevares ryggsekker, vesker osv. osv. og andre ting man trenger å gjemme bort.
Til sko har jeg smale bokhyller, 5 stk eller noe sånt tror jeg, hvor vi har alt av sko som ikke er i bruk og står i yttergangen.
Midt i dette rommet har jeg et bord, hvor rent tøy blir lagt, og hvor det brettes, og kan legges rett på plass. Jeg er urdårlig på å få ting båret opp, for å legges i skap, så denne løsningen fungerer mye bedre for oss.
|