Vis enkelt innlegg
Gammel 19-03-11, 09:23   #9
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gullungene - TVN nå

Opprinnelig lagt inn av Propella, her.

Det var helt utrolig! Til og med min 10-åring kan sette på en vaskemaskin, 8-åringen er flinkere til å vaske do enn det der. Både barn og foreldre burde skamme seg. Jeg skjønner ikke at det går ann!

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Jeg synes ikke det er så rart, egentlig. Jeg har en mamma som har styrt Familien A/S med jernhånd. Huset var hennes domene. Jeg slapp aldri til på kjøkkenet og kunne knapt skjære brød da jeg flyttet hjemmefra. Jeg hadde heller aldri satt på en vaskemaskin da jeg flyttet ut. Men jeg var ikke bortskjemt med penger og ting. Men husarbeid - jeg har aldri måttet løfte en finger hjemme. Ikke fordi jeg ikke ville, men jeg fikk faktisk ikke lov. Men himmel - det ble da folk av meg også.

Verken syvåringen eller treåringen (forståelig nok) kan sette på en vaskemaskin, men målet mitt er i hvert fall at de ikke skal flytte hjemmefra uten å kunne slike basic ting som det. Matlaging også, i hvert fall grunnleggende ting. Det blir jo selvsagt folk av de fleste uansett oppvekst (til og med av meg, til tross for Oppveksten fra Helvete), men det bør vel i hvert fall være et MÅL å sende ungene ut av redet med kunnskaper som gjør at de kan ta vare på seg selv og en bolig.

Programmet har jeg ikke sett, så det kan jeg ikke uttale meg så mye om. Men jeg leste en artikkel i VG i går, der disse ungdommene skrøt av at de var VERRE i virkeligheten enn i programmet.