Vis enkelt innlegg
Gammel 22-03-11, 09:45   #91
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjon/dåp og alkohol

Jeg mener å huske at jeg ba om reinsdyrstek til konfirmasjonsmiddagen - ikke fordi det var det beste jeg visste, men fordi det hørtes ut som en veldig "genreriktig" middag. Og så husker jeg at vi kjøpte en flaske alkoholfri rødvin, slik at jeg også kunne få rødvin til maten (selv om den ikke var spesielt god)

- Det var en avsporing, men det var bare ment som en illustrasjon av hvordan jeg tenkte på konfirmasjon den gangen, og forsåvidt fremdeles. Konfirmasjonsmiddagen oppfatter jeg (som da jeg var 15 selv) som en "voksen festmiddag", der man har "voksen" servering, og i min familie inkluderer det naturlig vin eller øl til maten. Et selskap for å feire 15-årsdagen min ville jeg sett helt annerledes på, og da ville jeg kanskje bedt om pizza og cola eller noe sånt. (Og så ville jeg tatt det som helt naturlig om foreldrene mine hadde valgt å drikke øl i stedet.)