Vis enkelt innlegg
Gammel 27-03-11, 00:25   #5
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har man ikke et ansvar?

Jeg mener at alle burde ta ansvar når man hører om mulige overgrep. Det være seg om det er en privatperson som får høre det, eller om det er arbeidsgiver, kollegaer, lærer eller whatever.

Samtidig så forstår jeg at det kan være vanskelig, spesielt om man "bare" har hørt rykter. Jeg tror de fleste mennesker er, av en eller annen grunn, redde for å ta feil, redde for å blåse opp noe som bare var rykter, etc.

Min første tanke da det kom frem at ledelsen i FRP hadde vist om dette, var at de så absolutt burde gjort mye mer enn å oppfordret 15 åringen til å anmelde det. Om ikke anmeldt det, så burde de varslet foreldre, eller andre som kunne kommet nærmere inn på 15 åringen og fått vite mer, og som igjen kunne tatt det derfra.

Jeg hørte på en eller annen nyhetssending at denne 15 åringen hadde sagt at det i utgangspunktet hadde vært frivillig fra hans side, men at han hadde innsett senere at dette ikke var helt ok allikevel. Hva om det var det han hadde sagt til ledelsen i partiet da dette kom frem første gangen; at han hadde vært med på det, frivillig. Da blir det nok enda verre å skulle anmelde det, på en måte.

Jeg tror jeg har en veldig lav terskel for å gå videre med evt rykter jeg får høre om mulige overgrep. Jeg har selv fått servert fortellinger i min ungdom som jeg ikke gikk videre med, og det er vondt å i dag sitte med vissheten om at det jeg hørte var sant, og at den det gjaldt i dag er en totalt ødelagt person. Det tror jeg nok vil følge meg resten av livet, og jeg håper det er med på å gi meg sparket for å ta ting videre, om jeg får høre noe. Noe jeg håper jeg slipper å oppleve.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat