Vis enkelt innlegg
Gammel 27-03-11, 12:00   #33
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Datalagringsdirektivet?

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Jeg ser: I hovedsak...., Hovedregelen.....

Og da tenker jeg: Ingen regel uten unntak. Det er ikke sånn at enhver skal kunne gå inn og sjekke for eksempel legejournalen min, men jeg vet utmerket godt at det er i teorien.

Vi lever i et teknologisk samfunn og da går jeg ikke med på å gå tilbake til å skive brev for hånd fordi det jeg skriver teknologisk skal lagre. Jeg har vel i teorien ikke noe å skjule, men jeg vil ha meg frabedt å bli overvåket åkke som. At Kripos ikke kunne følge opp den pedofile ringen, handlet vel så mye om at de manglet datakompetanse som at det ikke er vedtatt et datalagringsdirektiv.

I praksis lagres disse opplysningene allerede. Spørsmålet er hvor lenge det skal lagres og for hvem.

http://mobil.tv2.no/gmn/hva-betyr-eg...g-3439668.html

Det som lagres er når du ringte, hvem du ringte og hvor du var da du ringte – altså hvilke antenne du var i nærheten av. Innholdet lagres ikke – det vil si det du sier og det du skriver.