Sv: Vi finner ikke mat til Storebror her
Hva med sånn fæle, runde rispuffkjeksgreier? Noen av dem påstås hvertfall å være gluten- og melkefrie. Tacoskjell? Og siste instans - potetgull (de skal være merket hvis de er "skumle".
Men uansett, jeg søkte på cøliakiforeningens sider, og fant en diskusjon der (Fra 2005, så det kan være utdatert):
Ellers så fant vi glutenfri pasta og vakum pakkede baguetter og muffins hos Carrefour (egen hylle). På Carrefour fant jeg forresten også Tortilla som var laget av kun mais (Meksikanske). (de hadde vært i Albir, men samme butikken...)
Torrevieja skal det også finnes et skandinavisk marked som fører glutenfrie varer og ferskt brød en gang i uken.
Da vi var i Hellas for flere år siden satte forresten reiseoperatøren (Apollo) himmel og jord i bevegelse for å få hjelpe oss å finne en butikk som førte det vi trengte. (nå var det heldigvis ikke så livsfarlig vi hadde med kjølebag med frossent brød og sånt da, jeg var jo redd lillegutt skulle sulte ihjel Og siden han er altetende klarte han seg fint på den lokale maten. Men de så rart på meg når jeg ville inspisere kjøkkenet, de gjorde det). Hvis ikke reiseoperatøren din har svar, kanskje du rett og slett kan ringe en av de andre der nede...?
|