Vis enkelt innlegg
Gammel 04-04-11, 22:57   #1
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Hvor mange kaker?

Min mor fyller 60 år og jeg skal holde selskapet.
Vi blir 25 damer - maten blir tapas, her har vi 14 retter m/foccaciabrød og annet tilbehør og creme brulee til dessert.
Så kommer det store spørsmålet, hvor mange kaker bør man da ha? Jeg liker å ha valgmuligheter - og ett bugnende kakebord, men samtidig vil jeg ikke ha igjen masse rester *for det blir JEG fet av* Og kakene beregnes jo ut fra antall "normal" biter, så jeg ser jo at hvis alle tar normale biter, så blir det ikke nok til alle å smake på alle kakene.

Foreløpig har jeg følgende:
- 1 sjokolademousse kake m/chilli (ca16 biter)
- 1 bløtkake (ca 18 biter)
- 1 hvit sjokoladekake, litt lik den første her, men med hvit sjokolade (ca 16 biter)
- 1 kransekake (12 biter/ringer)
- Cupcakes (amerikansk type) (25 stk) (har bare plass til 23 i stativet, men jeg får sette 2 utenom)
- 1 kringle (må ha gjærbakst - langpanne/blandkrans)
- 1 suksessterte (ca 18 biter)

Jeg har lyst til å bake oreokake, pavlova(men jeg er redd vi ikke finner gode jordbær), verdens beste og kladdkaka, men mamma mener vi har nok. Vi blir jo sittende litt utover - hva er normalt antall kaker til 25 personer? Noen kaker dere mener er obligatoriske - jeg har jo ingen ostekake - skulle kanskje hatt en kake som var mer syrlig også på bordet?

Mvh
KakeMons

Sist redigert av Fløyel : 04-04-11 kl 23:06.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat