Hvor mange kaker?
Min mor fyller 60 år og jeg skal holde selskapet.
Vi blir 25 damer - maten blir tapas, her har vi 14 retter m/foccaciabrød og annet tilbehør og creme brulee til dessert.
Så kommer det store spørsmålet, hvor mange kaker bør man da ha? Jeg liker å ha valgmuligheter - og ett bugnende kakebord, men samtidig vil jeg ikke ha igjen masse rester *for det blir JEG fet av* Og kakene beregnes jo ut fra antall "normal" biter, så jeg ser jo at hvis alle tar normale biter, så blir det ikke nok til alle å smake på alle kakene.
Foreløpig har jeg følgende:
- 1 sjokolademousse kake m/chilli (ca16 biter)
- 1 bløtkake (ca 18 biter)
- 1 hvit sjokoladekake, litt lik den første her, men med hvit sjokolade (ca 16 biter)
- 1 kransekake (12 biter/ringer)
- Cupcakes (amerikansk type) (25 stk) (har bare plass til 23 i stativet, men jeg får sette 2 utenom)
- 1 kringle (må ha gjærbakst - langpanne/blandkrans)
- 1 suksessterte (ca 18 biter)
Jeg har lyst til å bake oreokake, pavlova(men jeg er redd vi ikke finner gode jordbær), verdens beste og kladdkaka, men mamma mener vi har nok. Vi blir jo sittende litt utover - hva er normalt antall kaker til 25 personer? Noen kaker dere mener er obligatoriske - jeg har jo ingen ostekake - skulle kanskje hatt en kake som var mer syrlig også på bordet?
Mvh
KakeMons
Sist redigert av Fløyel : 04-04-11 kl 23:06.
|