Vis enkelt innlegg
Gammel 06-04-11, 23:23   #10
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hull i ørene på jenter (igjen, men litt annet spørsmål)

Vi voksne bestemmer jo til syvende og sist dette, og det ser jeg jo at du er godt inneforstått med. Jeg har ei jente som nå er ni år, og hun ønsket seg inderlig hull i ørene og stod igjen som eneste i klassen som ikke hadde. Jeg synes heller ikke det er videre pent, og er enig med deg i alt det der. I tillegg har jenta vår en haug med tileggsproblematikk, nakkeskade, astma og eksem.

Jeg stod på mitt, men lovet i et lurt øyeblikk at vi skulle ta det opp med legene vi stadig er innom, både hos den private spesialist på eksem/ astma hos barn og legen på Ullevål. Jeg regnet med, som det neket jeg er, at dette ville bli avslag på grått papir og en tilbakemelding som gjorde at vi slapp å snakke mer om dette. Særlig på grunn av eksemen hennes som til tider er ganske voldsom. Vel; på Ullevål sa legen at det var helt greit. Ingen forskning viser at hull i ørene trigger eksem, såfremt man bruker ekte varer, plast eller kirurgisk stål. Videre hos privatspesialisten, da spurte datteren min selv, og hun snudde seg til jenta vår og sa; "Vet du, jeg skjønner godt at du har lyst på hull i ørene, og det synes jeg virkelig du burde få lov til!" Oj, jeg hadde jo noen lange uttalelser fra piercing eksperter på nett osv, men jeg følte vel egentlig jeg hadde satt meg selv i en knipe jeg vanskelig kunne komme ut av. Så da ble det hull i ørene til 8 års dagen. Jeg har vel kamelhår i halsen enda, og sørget selvsagt for at lillesøster var med inn og fikk se hvordan det hele gjøres (og ja, hun sier hun nå vil vente til hun er voksen). Nå et år etter kan jeg si at vi ikke har hatt noe problemer med det, men det er jo et styr med rensing osv første tiden. Alt har grodd fint, og vi har valgt å bruke litt penger på øredobber, slik at alt som potensielt kan være med ulumske stoffer unngås. Nå ordner hun alt selv. Tar de ut de dagene det er trening osv. Også må jeg si at hun virkelig elsker dette med øredobber, så jeg ser jo at det er veldig stas.

Dette gjorde deg vel ikke klokere i det hele tatt, men det er hvertfall slik det ble her i huset.

Sist redigert av emm : 06-04-11 kl 23:31.
emm er ikke aktiv   Svar med sitat