Sv: Flisgulv i stue, en god idé?
Vi la flisgolv på kjøkken og stue (åpen løsning) i det forrige huset vårt, fordi mannen hadde så lyst på det. Og det var ikke noe koselig i det hele tatt og kaldt til tross for varmekabler. Og å vaske så stor flate med fliser/fuger, synes jeg virkelig var noe herk .
Da vi flyttet hit vi bor nå og måtte legge nytt golv, var fliser aldri noe tema, mannen nevnte det ikke en eneste gang, så ham trivdes nok ikke med det han heller.
Vi har to hunder, hvorav den ene er spinnvill og dermed utgikk parkett. Vi har en type laminat som jeg ikke husker hva heter, men aldri opplevd at det hverken er kaldt (har varmekabler på en ørligen lunk) eller at det spiser sokker.
Og flere av vennene våre trodde seriøst det var parkett .
Etter snart 3 år i huset, finnes det ikke et eneste hakk eller ripe i golvet, mister man noe i golvet, så blir det ingen merker.
Ellers signerer jeg det Lhi-my sier her....tror det er mye gamle fordommer ute og går (sier ikke at du er det for det, altså, for du er kanskje oppdatert pga jobben til faren din ?).
Om vi noen gang skulle blitt aktuelt med nytt golv, hadde jeg ikke giddet å bruke mye ekstra penger på parkett, selv uten hunder, siden vi er såå fornøyd med dette golvet. Vi hadde parkett i forrige huset, før mannen la flisgolv. Kan ikke på noen som helst måte si, kjenne eller se at det var noe bedre golv...
Sist redigert av Liljekonvall : 08-04-11 kl 21:39.
|