Sv: Anne Franks dagbok. Passende for en 8-åring?
Jeg ville ventet, men min åtteåring er veldig sart. Hun reagerte voldsomt på en leseløve om 2. verdenskrig i Norge. Jeg reagerte i grunnen ganske mye selv også da det allerede på side 3 sto at tyskerne drepte en baby på en gård i Nord.
En annen ting er at den kanskje blir litt tung for henne. Jeg husker jeg syns den var litt tung da jeg leste den. Tipper jeg var 10 eller så.
Vesla er veldig glad i barnebøkene til Unni Lindell. Det er noen i Lesehest(?)-serien som handler om vennskap og kjærlighet. Hun likte også godt Doktor Proktors prompepulver av Jo Nesbø. Akkurat nå har hun dilla på en litt lødig serie om Sara. Noe med hester og litt sånn kioskaktig, men fullstendig dilla har hun. Hun leser også historien om Petter Northug om og om igjen, men det er antakelig fordi hun skal bli skiproff når hun blir stor.
De bruker skolebiblioteket mye og har hyllebok på skolen som de leser i hver dag. Kanskje jenta di har noe tilsvarende? I så fall kan du jo spørre henne om hun har lest noe hun har likt i det siste.
Heidi, Anne fra Bjørkely og den slags har vi foreløpig lest sammen. Hun liker det også, men leser det sjelden på eget initiativ. I det hele tatt har hun funnet ut helt på egenhånd hva hun liker å lese og oversett alle de fantastiske tipsene fra meg. 
Sist redigert av Røverdatter : 10-04-11 kl 21:20.
|