Tråd: Matbudsjett
Vis enkelt innlegg
Gammel 11-04-11, 09:10   #2
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Matbudsjett

Vi er to voksne, jeg tipper relativt småspiste, og et barn på halvannet år. Jeg tipper at vi bruker ca. 7000 kroner på dagligvarer pr. måned, inkludert godteri, Farris og øl. Vi er ikke særlig storspiste av oss, og en kyllingfilet pr. voksen holder lenge. Dersom vi lager mat med tre fileter, blir det ekstra mye til hunden, for frøkna spiser ikke stort.

Ellers drikkes det lite melk, men til gjengjeld mye vann med kullsyre, litt Biola, vi har alltid flere typer juice tilgjengelig, og gjerne Tropicana. Det spises endel frukt, yoghurt osv, og vi forsøker å handle endel økologisk der det går.

Jeg ser ikke særlig mye på pris, men mannen lar seg stadig vekk lure av (ikke alltid så) gode tilbud, men jeg tror han har begynt å forstå at man ofte får det man betaler for. Nå har vi forsøkt å storhandle en gang pr. uke, og heller handle ekstra av brød (når jeg ikke gidder å bake), frukt og pålegg, og da tror jeg nok vi lander på rundt 7000, alt i alt. Jeg er veldig glad i å lage mat fra bunnen av, men det blir ikke alltid så fantasifullt i hverdagen, og med et barn som ikke spiser noe som helst, blir det oftere fiskeboller osv enn det vi voksne ville valgt.

Handlingen foregår stort sett på Eurospar og litt på Coop Prix. Egentlig liker jeg sistnevnte, mye pga. de økologiske varene, men jeg synes likevel de har litt dårlig vareutvalg på enkelte områder. Rema og Kiwi holder jeg meg langt unna pga. utvalg. Planen er også å handle målrettet etter tilbudsavisene på Coop Obs, men det holder hardt når man (1) ikke får reklame i postkassen og (2) glemmer å sjekke tilbudsavisen på nett.