Vis enkelt innlegg
Gammel 11-04-11, 11:37   #19
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens matvareforbruk

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Jeg gjør nok også akkurat det samme; velger de fineste variantene i butikken. Men jeg forsøker å bruke opp alt det vi kjøper, og vurderer nøye før råvarer går i søpla. Men jeg ser helt klart det etiske dillemmaet; problemet er bare hva vi kan gjøre for å endre slike forbruksmønstre. Jeg tror ikke automatisk at mindre går til spille dersom forbrukerne velger mindreverdige ting i butikkene, siden et hovedpoeng her nok må være overproduksjon.

Nei nei nei nei, det handler ikke om overproduksjon. Det handler om at ikke alle poteter har samme størrelse, at ikke alle epler er helt røde og ikke alle agurker er like rette. Og disse kastes allerede hos produsent.
Fordi ingen vil kjøpe dem..
Dernest så kastes det mye i grossistleddet.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat