Vis enkelt innlegg
Gammel 14-04-11, 10:21   #9
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Drenering, hva betalte du?

Jeg husker ikke hva vi betalte, men vi hadde fast pris, samt muligens noe som kom i tillegg. Dreneringen viste seg langt mer komplisert enn først antatt, så vi var glade for at vi hadde fastpris på mye, og at det var et stort og erfarent firma som gjorde jobben selv om deres anbud nok var dyrerere enn det andre tilbudet vi hentet inn. Det var ikke drenert fra før.

Vi viste dreneringen kunne by på utfordringer, og det var vel årsaken til at vi valge det største firmaet. Det var en del mer fjell på tomta enn vi hadde regnet med. Det var full kjeller, terasse på ene siden av huset, og tre trappeinnganger. Hele tomta så ut som en jordhaug. Adkomsten var en "landgang", men innimellom var den også borte. Jeg var svært høygravid og jeg husker jeg ble nærmest båret ut av ene arbeidskaren en gang. Fordelen med å være høygravid var at fokuset mitt var et helt annet sted enn på jordhaugen i hagen ...

Ja, og så drenerte vi om vinteren, i februar-mars. Fordelen med dette var at dette var en stille tid for firmaene, slik at vi fikk det litt rimeligere fordi firmaene ville ha oppdrag (firmaet vi benyttet tar vansligvis ikke privatkunder), og det var noe tele i bakken slik at det ble mindre gris og ødeleggelser i hagen. (Det var i alle fall intensjonen vår, før vi skjønte at nesten hele plena ble gravd opp.)

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat