Sv: Heia DnbNor!!!
Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.
Dette har vært planlagt og varslet lenge og spesielt Nettavisen har slått dette stort opp, samt at alle kunder skal ha fått beskjed. Det skal gå helt fint an å bruke minibankkort hele stengningsperioden, men det vil da ikke bli oppdatert mot saldo før nettbanken åpner igjen til lørdag (som er tre døgn etter stengning, ikke fem, men det er en annen sak).
Grunnen til at de gjør det er en såkalt kjernekonvertering, hvor DnB NORs og Postbankens kunder slås sammen på en felles kundeplattform (eller strengt tatt at Postbankens kunder flyttes over på DnB NORs plattform). Dette er en enorm operasjon og ikke noe de kan gjøre uten å stenge nettbanken, det er snakk om mange millioner kunder. Og da synes jeg faktisk påsken var et ganske bra valgt tidspunkt.
Grunnen til at minibankkortet ditt ikke virket i dag kan du nok skylde EDB ErgoGroup for, de drifter de fleste bankenes betaltingsinfrastruktur og de gikk ned for telling i dag tidlig og har vel først nå fått det opp å gå. De klarte det samme stuntet sist uke også.
Aha.. for jeg sjekket saldo på minibank i går, og da hadde jeg plenty. Så stusset jo litt på at jeg fikk beskjed om at det var tomt nå. Mange tusen kroner forsvinner normalt ikke over natten...
|