Vis enkelt innlegg
Gammel 20-04-11, 20:24   #20
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Økologisk mat er ren bløff

Jeg tenker at om frukt og grønt dyrkes der den naturlig hører hjemme,
ser for meg kortreist, så er den mindre behandlet og sunnere. Så en reportasje som slaktet økologisk drift, men tenker at det kommer an på hva de sammenligner med, hvilket utvalg.

Men har og hørt at Norsk jordbær på våte sommre, trenger mye sprøytemiddel.

Jeg kjøper økologisk frukt og grønt når prisforskjellen ikke er mer enn toganger, gjerne appelsiner . Bor ved en svært bra Mega butikk med mye økologisk. Økologisk egg, kjøtt eller fra småskala produsenter tror jeg har bedre mat. Skulle gjerne unngått oppdrettsfisk.

Er overbevist om at økologisk vin er sunnere, mindre svovel og andre. Og kan ikke tenke meg å gå tilbake til kosmetikk og hudpleie med parfyme, farge og konserveringsmiddel.

Det er til tider overskudd av øko melk her, men mindre etter at Kefir ble økologisk. Vi er et lite marked som etterspør lite øko melk. Det tar tid å få opp produksjonen, og det vil nok være overproduksjon en tid, for å unngå mangel.