Sv: Stille bruk av mobiltelefon på kino - er det greit?
Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.
Ser du ikke problemet for egen del, eller syns du andre burde synes det er greit også? For min del forstyrrer lyset fra telefonene, og jeg synd man skal ha like mye respekt for sitt medpublikum på en kjedelig barnefilm som på cinemateket. Kjeder man seg får man ta seg en blund i stedet.
BBCs fantastiske filmkritikere Simon Mayo og Mark Kermode har utviklet en "code of conduct" for kinobruk, som jeg syns det er greit å prøve å holde seg til, men med små unntak. :kinosnobb:

Man kan få unntak for kinogodteri som ikke bråker, litt mer snakking på barnefilm enn på voksenfilm, og små barn uten stinkeføtter kan få ta av seg på bena. 
Knallbra!
Jeg er også kinosnobb. Jeg må ha best mulig seteplassering, nytter ikke å bare kjøpe seter uvilkårlig. Og det skal være mest mulig stille i salen. Jeg elsker at det er kommet en sånn reklamesnutt rett før filmene der det står at man skal skru av lyden på mobilen, for mange glemmer kanskje dette før filmen begynner og da får de en påminnelse. Ikke at det alltid hjelper da, men det hjelper kanskje litt.
I det hele tatt er jeg ganske sjokkert over hvor lite gjennomtenkte mange er. Høy prating på kino, fikling med mobiltelefoner i utide, søppel overalt osv.