Vis enkelt innlegg
Gammel 06-03-07, 22:05   #2
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Legalisering av narkotika?

Opprinnelig lagt inn av turi, her.

At de skal starte tidligere med opplysning i skolen, barn og ung, om hva som skjer med narkomane, helsesøstre på skoler følger med på hver enkelt elev og har ikke taushetsplikt til politi og barnevern.

Med de som allerede er narkomane, så er jeg for at de skal få kjappere behandlingsmuligheter, kjenner 2 stk som ble sendt hjem for en stund tilbake, for de var på behandligshjem i feil kommune, altså HJEM-kommunene ønsket ikke å betale for de når de var til behandling i annen kommune. Så de ble sendt hjem, og skal vente i DENNE kommunen i minst 6 uker, for å bli tatt inn til samtale, så bli vurdert om de skal få plass. Og det var selvom behandlingshjemmet godtok å ta de inn gratis..... HJELPES!!!

De trenger hjelp til å komme seg på beina, nå er det mer tut og kjør... dessverre.

Og selv om jeg snakker om MINE barn, så er jeg faktisk ikke ukjent med att det fins mennesker som trenger hjelp nå, og det syns jeg de skulle fått,med engang!!

Og om de forskjellige miljøene, hvem vet hvilket miljø barna våre kommer inn i? I byen her bruker de med penger kokain og amfetamin, de med mindre penger bruker amfetamin/hasj/piller. Og de på heroin bruker vel det de kommer over. Hvor vil en at barna sine skal gå?

Jeg ønsker at mine og alle andres barn IKKE skal bruke narkotika av noen slag, og det er min mening uansett hvor dum den måtte være!!!!!

Se der ja…dette innlegget sa meg mye mer. Ja, jeg tror også forebygging og oppfølging via skole og helsevesen/politi/ungdomsklubber osv kan være veldig bra for de som er på vei utfor eller viser tendenser til noe. Men det er en del flere aspekter ved narkotikaproblematikken.
Dette med forskjellige miljøer og forskjellig bruk av rusmidler er riktig, og ungdommer har stor nytte av sterke holdninger og god ballast hjemmefra. Desverre er det slik at de ofte velger sine egne veier uansett, og man kan rett og slett ikke beskytte de totalt fra verden og eventuelle miljøer man ikke ønsker de skal vanke i. Men man kan gjøre sitt som foreldre. Dette med legalisering, jeg tror egentlig ikke det fjerner fristelsen til å prøve eller gjør at færre begynner å bruke, men det kan minske kriminalitet og minske skader og muligens prostitusjon hos de eksisterende misbrukerne. Det kan begrense sykdommer hvis sprøyter ikke må deles ved f.eks lovlige rom med kontroll. Det er veldig mange aspekter, og jeg er ingen ekspert, jeg ser sikkert ikke alle faktorene som spiller inn. Men uansett, debatten bør tas offentlig og det bør dras inn fagfolk.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat