Vis enkelt innlegg
Gammel 01-05-11, 19:49   #3
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 53
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ismaskin med bolle som går inn i lite fryseskap?

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Ikke tar noe plass? Kan du fortelle mer? Hvordan fester du den til selve kjøkkenmaskinen? Og hva må i fryseren først?

Det er, enkelt sagt, en bolle som fryses (jeg har den liggende i fryseren, i tilfelle jeg skulle få spontant isinnfall), en "visp" (hodet mitt er tomt, jeg finner ikke riktig ord) og et lokk. Den frosne bollen setter man oppi den vanlige bakebollen, slik at den kommer høyt nok opp. Fulgte med en ekstra bakebolle også, og det er jo alltid gull å ha.

Med "ikke tar plass" mener jeg at det ikke er en ekstra maskin som må settes et sted. Skulle gjerne hatt en skikkelig god ismaskin jeg altså, men har begrenset plass på dustekjøkkenet mitt, og kenwoodløsningen funker bra og er et forholdsvis rimelig alternativ.