Sv: Legalisering av narkotika?
Hasj har bivirkninger, det kan man ikke komme unna.
Alle som prøver hasj ender ikke som narkomane eller går over til andre stoffer, noen holder seg til hasjrøyking.
Men mange begynner med en "uskyldig" lek med hasj og går videre derfra.
Det er heller ikke til å komme bort fra at alkohol også fører til en del dritt, men å bruke det som argumentasjon for å legalisere hasj er for meg helt bak mål.
Siden alkohol fører med seg dritt kan vi like gjerne legaliserer ting som stiller på noegenlunde samme nivå.............
Den logikken klarer jeg ikke å skjønne, dum som jeg er.
Tror nok ikke man helt har oversikt over hvilke konsekvenser hasj egentlig kan få. Dessverre drukner argumentasjone litt i at det kan fære til tyngre misbruk.
Det hadde vært mye bedre om de kom på banen med argumentasjon som gikk direkte på bruken av hasj og ikke hvilke stofer man kan komme til å bruke som en direkte følge av flørtingen med hasj.
For igjen, hasj er ikke så uskyldig som man vil ha det til.
Men, det er et men her.
Hasj har vist seg å være smertelindrende,( eller er det Mariuhana) i slike tilfeller er jeg for at man skulle få det på resept.
Men det må foreligge en diagnose hvor man vet det er belegg for at det er smertelindrende og det skal IKKE kunne skrives ut av hvem som helst. Kun av spesialister og kun etter at andre smertelindringer har blitt prøvd.
For her mener jeg at Morfin ikke er det spor bedre.
Mange er i dag narkomane pga uforsiktighet med bruk av Morfin.